Solaga garantere sine gæster virusfri ferieboliger.

For Solaga har rengøring altid været vigtig og vi stræber altid efter at alle vores ferieboliger er i perfekt stand når vores gæster ankommer. Hygiejne og renlighed i vores ferieboliger er et af de vigtigste elementer i vores succes og de sidste 12 år har vores gæster igen og igen rost os for vores høje standard.

I forbindelse med COVID-19 udbruddet, har vi implementeret nye ekstra tiltag og tilføjet en desinfektion procedurer, så vi kan garantere sikkerheden for både vores gæster og personale.

At rengøre en feriebolig effektivt under disse usædvanlige omstændigheder kræver en specifik træning, de rette produkter og en systematisk arbejdsproces. På denne side kan du finde den nødvendige information om de ekstra forholdsregler vi har tilføjet til vores allerede omhyggelige rengøringsproces i forbindelse med at implementere en stringent sanering og desinfektions protokol.

Information om COVID-19

Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus-2 (SARS-CoV-2) er navnet angivet til den seneste coronavirus der opstod sidste vinter i Kina. COVID-19 er navnet på sygdommen forbundet med virussen

Man mener at dyr er den originale kilde til smitten og at virussen spreder sig fra person til person. Der er ikke nok epidemiologisk information i øjeblikket til at kunne vurdere hvor nemt virussen har ved at sprede sig mellem mennesker, men det er faktum at den grundlæggende bliver spredt via små luftvejs dråber, gennem nys, hoste eller når mennesker interagere i tæt nærhed (plejer at være under en meter). Disse luftvejs dråber kan blive inhaleret, eller de kan lande på overflader som andre kan komme i kontakt med og derefter blive smittet hvis de røre deres næse, mund eller øjne.

Nylige undersøgelser viser at COVID-19 kan overleve op til 24 timer på pap og op til tre dage på på plastisk og hårde metalliske overflader. Efter denne tidsramme, begynder virussen at svække. Mængden af levedygtig virus falder med tiden og burde ikke være nok til at provokere infektion. Inkubation perioden for COVID-19 (dvs. den tid der går fra man bliver udsat for virussen til begyndelsen af symptomerne) regner man er mellem 1-14 dage.

Ud fra denne viden, har vi besluttet os at implementere en tidsramme på 24 timer mellem hver reservation. Det vil sige, at der går minimum 24 timer mellem et check-out til check-in.

Med disse tiltag samt en omfattende rengøring og desinfektion proces vil vi yderligere begrænse en potentiel fare for smitte mellem gæster.

Rengøring og vedligeholdelse

Der skal gå minimum 24 timer mellem hver reservation og i den periode vil ferieboligen blive rengjort og desinficeret efter alle forholdsregler for at undgå smitte.

Som følge af COVID-19 udbruddet, har vi tilføjet disse nye punkter:

Rengøringstid og frekvens

Rengøring og hyppigheden af hver bolig er blevet forlænget på markant vis for at maksimere standarden for hygiejne med fokus på at indslutte virussen. Ekstra rengøring er også tilgængelig under opholdet mos betaling.

“High-touch” områder

Vi giver ekstra opmærksomhed til “High-touch” områderne (dvs overflader der bliver rørt ved i flere sammenhænge) såsom: indgange, elevator knapper, lyskontakter, dørhåndtag, fjernbetjeninger, termostater, større overflader på badeværelser, sengetøj, ting i skabe (strygejern, bøjler) elkedel osv.

Desinficerende håndrens og hygiejne

Den rette og hyppige rengøring af ens hænder er altafgørende for at begrænse spredningen af virussen. Informative skilte er blevet opsat som en påmindelse til både gæster og personale.
Håndsprit er tilgængelige i alle boliger.

Personligt Beskyttelsesudstyr

Alle rengørings- og vedligeholdelses medarbejdere bruger det rette personlige beskyttelsesudstyr der inkluderer masker og engangshandsker.

Sengetøj

Beskidt sengetøj fjernes med handsker, som fremvist i retningslinjerne og derefter bliver det puttet ned i opløselige vasketøjsposer. Alle puder og madrasser har vaskbare beskyttelse. Disse bliver vasket løbende.

Vask

Alt sengetøj er vasket professionelt ved den korrekte temperatur og med de rette produkter for at fjerne virus.

Bløde overflader og polstring

Til d.d. er der begrænset information vedrørende hvor længe COVID-19 kan leve på stof eller andre bløde overflader. Dog bliver polstring gjort rent ved høje temperaturer for en god ordens skyld.

Fjernelse af skrald

Vores rengøringshold er blevet trænet i at fjerne skrald og bruge desinficerende produkter.

Vedligeholdelse af boliger

Vores politik går ud på kun at sende vores vedligeholdelses hold, eller en tredjeparts tekniker ud, i tilfældet af en oprigtig nødsituation finder sted og det kræver at vi håndtere sagen med det samme mens gæsterne er til stede. Ikke-essentielle besøg bliver begrænset for at respektere social distancering.

Less is more

Vi har også lavet en bevidst indsats for at fjerne unødige genstande fra vores ferieboliger for at kunne prioritere en dybere rengøring.

Desinfektion

Ferieboliger er ikke nødvendigvis et sted hvor man er mere udsat for at få en virus end andre steder. Tværtimod, er det meget sikrere at opholde sig i en ferielejlighed end på et hotel, hvor der i stor grad er en interaktion mellem gæster og personale. Dog, så er vi helt indforstået med at være ekstra opmærksomme på både rengøring og desinfektion.

Rengøring er fjernelse af bakterier, smuds og urenheder fra overflader. Det dræber ikke bakterierne, men ved at fjerne dem, begrænser vi deres tal og risikoen ved at sprede infektion.

Desinfektion er et separat trin der kommer efter rengøringen. Vi bruger forbedret teknologi for at undgå spredning af virussen.

Rengøringsprodukter og protokoller

Alle produkter vi bruger til rengøring og desinficering af vores boliger og kontorer er anbefalet og verificeret af det Spanske Sundhedsvæsen.

Rengøringsmidler og håndsprit er tilgængelige i alle lejligheder.

Træning af personale

Hver dag lærer vi lidt mere om COVID-19.

I den forbindelse følger vi løbende med i det spanske Sundhedsvæsens, Andalusiens regerings og World Health Organization opslag for at være fuld opdateret ift. de nye retningslinjer. Vi er også i konstant kontakt med specialister indenfor industrien så vi er garanteret for at vi er på forkant med at kæmpe mod alle potentielle spredninger af virussen.

Alle i vores personale (administrativ, rengøring eller vedligeholdelse) har fået, og bliver ved med at få ekstra træning på jobbet. Dette gør at vi alle er rettet til at kæmpe mod den potentielle spredning af COVID-19 mens vi får løbende opdateringer af enhver sundhedsnyhed. Vi har også lavet en ekstra indsats, for at vores gæster er informeret på ethvert tidspunkt gennem vores blog.

Husholdning og hygiejne protokoller, tjeklister, inspektionstider og alle processer er blevet forstærket markant.

Check-ins og check-outs

Direkte person-person kontakten er den primære måde på at COVID-19 er spredt. Da det er næsten umuligt på en ferie at undgå menneskelig kontakt, så vil vi sikre os for at disse personlige kontakter er begrænset til minimum.

Vi støtter kontaktfrie check-ins og check-outs for at respektere social distancering. For at forhindre COVID-19, er det sikrest at undgå fysisk kontakt når man hilser. De sikreste hilsner inkludere at vinke, nikke med hovedet eller at bøje sig.

Check-ins og Check-outs bliver gennemført af trænede professionelle der vil bære personligt beskyttende udstyr (masker og handsker)

Ingen fysisk kontakt er nødvendig ved denne process. Hvis man ønsker yderligere ro i sindet, kan man vælge en kontaktfri check-in og check-ud. Vi bruger de seneste teknologier til at underskrive obligatoriske dokumenter som udlejningskontrakt eller udfylde gæsteformular til registration ved Lokal Politiet.

Extra assistance

I forbindelse med de seneste nyheder, kan vi godt forstå at lave planer for at rejse til udlandet kan være præget af stress. Her ved Solaga vil vi stræbe efter at gøre din ferie oplevelse så sømløs så mulig.

Alle i vores personale er grundigt informeret og trænet i COVID-19, så alle opgaver kan blive gennemført sikkert og undgå en potentiel spredning.

Vores personale er derudover i stand til at informere gæster, når de har tvivl omkring firmaets politik, vilkårene i de præventive trin der er implementeret, andre ydelser gæsterne måske har brug for (eksempelvis tilgængelighed af medicin i området) samt give grundlæggende anbefalinger til hygiejne. Personalet vil tage de nødvendige forholdsregler i alle tilfælde, også med social distancering.

Gæster vil blive informeret ved check-in tid omkring de specielle protokoller der er trådt i kraft. Hvis der er en mistanke om at en gæst er blevet smittet af virussen eller viser nogle af symptomerne, vil vi informere gæsten om de næste trin personen skal følge og sætte boligen i karantæne. De næste gæster ville blive flyttet til en anden alternativ bolig og den ekstra rengøring samt desinfektion protokollerne vil blive brugt i de tilfælde det er nødvendigt.

I den usandsynlige tilfæld hvor at gæsten har brug for medicinal eller administrativ assistance (kontaktdata til ambassader, konsulater, flyselskaber, oversættelser osv.) vil vi hjælpe til uden nogen omkostninger så opholdet bliver så stressfri som muligt.

Afbestillingspolitik

Vores afbestillingspolitik er blevet fornyet, så du har yderligere fleksibilitet og det er tilladt at lave ændringer i sidste minut. For mere information, se vores generelle betingelser.

For mere opdateret information om den aktuelle situation med COVID-19 i Malaga, se vores blog